کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316362 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

نظر نمایندگان مجلس ایران درباره فیلترشدن جی‌میل چیست؟

با محدود شدن گوگل و فیلتر پست الکترونیک جی میل در دو روز گذشته در ایران، واکنش ها و علل مختلفی در این باره اعلام شده است.

به گزارش سافت گذر به نقل از فرارو؛ با اینکه گفته شده بود قرار است در یک حرکت مردمی و در اعتراض به بی احترامی گوگل به خواست جامعه میلیاردی مسلمانان در حذف فیلم اهانت کننده به ساحت پیامبر اسلام، ‌استفاده از این موتور جستجو در روزهای 24 و 25 سپتامبر یعنی دوشنبه و سه شنبه به شکلی نمادین تحریم شود؛ اما در اقدامی دولتی در روزهای گذشته شاهد فیلترینگ جی میل بودیم.

این در حالی است که بعد از هشت سال صدر نشینی گوگل در بالای فهرست سایت‌ها پربازدید جهان بعد از اقدام هماهنگ مسلمانان جهان این سایت به رتبه دوم سقوط کرد.

هرچند این حرکت نمادین در تمامی کشورها با اراده مردم صورت گرفت و در ایران نیز بسیاری از افراد خودخواسته از این موتور جستجو استفاده نکردند، اما به عقیده برخی از کارشناسان دخالت دولتی در این اقدام نمادین تاثیر آن را کمرنگ‌تر می‌کند.

به هر روی این موضوع واکنش های مختلفی را در جامعه به همراه داشت.

در این رابطه نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات گفت: بستن گوگل تا اطلاع ثانوی و فیلتر جی میل که مکاتبات مردم در بستر آن انجام می شود نشان می دهد تصمیم گیرندگان از مدلها و اقتضائات روز جامعه اطلاعاتی کم اطلاعند؛ چرا که موتور جستجو و بستر مکاتباتی را که نمی توان تا ‌اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

حسین انتظامی اظهار داشت: در برابر این اقدام موهن، اقدامات خودجوش جامعه مسلمانان زیباتر و موثرتر است و بهتر می تواند احساسات مسلمانان را نشان داده و فراگیر و اثربخش باشد؛ بنابراین دولتی و دستوری کردن این اقدام خودجوش،‌ نقض غرض است.

اما درباره علت فیلترینگ جی میل نیز دلایل ضد و نقیض مختلفی تاکنون بیان شده است.

در این رابطه وزير ارتباطات فيلتر شدن جي‌ميل را خواسته مردم و بر اساس دستور قضايي اعلام كرد.

رضا تقي‌پور درباره علت فيلتر شدن جي‌ميل اظهار كرد: از آنجا كه شركت‌هاي جي‌ميل و يوتيوب و گوگول به هم وابسته هستند و جنايت بزرگ اهانت به پيامبر اكرم (ص) توسط يوتيوب انجام شده است، اين مسئله احساسات مسلمانان جهان را جريحه‌دار كرده است و مردم شريف ما طي پيام و نامه‌هايشان درخواست داشتند كه با اين مساله برخورد شود و به دستور قضايي اين سايت‌ها فيلتر شد.

وي درباره اينكه با توجه به فيلتر شدن جي‌ميل و اي‌ميل در كشور كاربران با مشكل روبرو شده‌اند گفت: ما از مردم خواهش كرده‌ايم كه از اي‌ميل‌هاي داخلي و يا اي‌ميل‌هايي كه به مقررات ما احترام مي‌گذارند، استفاده كنند؛ طبيعي است كه بايد با شركتي كه چنين رفتارهايي از خود نشان مي‌دهد برخورد كرد.

اما بر خلاف وزیر ارتباطات، یکی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ کشور دلیل مسدودشدن سرویس پست الکترونیک گوگل را مشکل فنی در تفکیک دو سرویس جی میل و یوتیوب عنوان کرد و گفت: جی میل ناخواسته مسدود شده است.

دکتر محمدرضا آقامیری تاکید کرد: ارتباط چندانی میان محدودیت دسترسی به جی میل با اتفاقات اخیر در زمینه محکومیت فیلم موهن وجود ندارد.

وی نسبت دادن قطعی جی میل در ایران را به محکوم کردن حوادث اخیر در فضای مجازی فرافکنی عنوان کرد و گفت: قطع جی میل در ایران تنها به دلیل برخی مشکلات فنی رخ داده است و ما هیچ وقت نخواسته و نمی خواهیم که جی میل و سرویس های گوگل را فیلتر کنیم.

این عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ کشور گفت: اخیرا موتور جستجوی گوگل برای دور زدن سیستم فیلترینگ ایران از پروتکل جدید https استفاده کرده است که یوتیوب و جی میل از طریق این پروتکل قابل رویت هستند. بر این اساس سیستم فیلترینگ ما برای فیلتر شبکه یوتیوب به صورت تفکیک شده نمی تواند عمل کند.

وی با بیان اینکه تا پیش از این یوتیوب بر یک پروتکل مجزا از جی میل پیاده سازی شده بود و به همین دلیل امکان فیلتر آن به صورت مجزا از دیگر سرویسهای گوگل وجود داشت، خاطرنشان کرد: هم اکنون این سرویس از طریق گوگل قابل رویت است و برای آنکه بتوانیم آن را مسدود کنیم با مشکل فنی مواجه شده ایم.

وی افزود: بر این اساس ما مجبور شدیم برای جلوگیری از نشر ابتذال و نشر موارد مستهجن که فرزندان ما را در خطر می اندازد این دو سرویس را که بر یک پروتکل پیاده سازی شده اند، با هم مسدود کنیم.

این عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ کشور خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال یافتن روشی برای حل این مشکل است تا بتواند در این پروتکل، یوتیوب را مسدود و سرویس جی میل را باز کند که این دانش فنی بزودی می آید؛ اما زمان قطعی نمی توان داد که مثلا این مشکل تا سه روز آینده حل شود؛ اما جی میل باز می‌شود و مشکلی نخواهد داشت.

این عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ کشور درباره وجود برخی شائبه ها از ارتباط راه اندازی اینترنت ملی در هفته اخیر و مسدودیت دسترسی به جی میل در کشور گفت: اینها هیچ ارتباطی به هم ندارند و ما حتی اگر شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنیم و یا نکنیم، موتور جستجوی گوگل از جمله سایتهایی است که ما درصدد مسدود کردن آن و خدماتش نیستیم.

***

اما نمایندگان مجلس چه نظری درباره فیلتر شدن جی میل دارند؟

برای آنکه نظر نمایندگان ملت را در این باره جویا شود سعی نمود با تعدادی از آنها تماس گرفته و نظر آنها را در این باره بپرسد.

سوالات از نمایندگان مجلس چنین بود.

1-     آیا در جریان فیلترشدن پست الکترونیک جی میل هستید؟

2-     علت فیلترشدن جی میل چه بوده است؟

3-     نظر شما درباره فیلترکردن جی میل چیست؟

پاسخ نمایندگان مجلس به این سه سوال را بخوانید:

محمد دامادی نماینده مردم ساری: منظورتان گوگل است؟ نمی دانم. من گوگل را شنیده بودم که قرار است فیلتر شود. البته از منابع رسمی نشنیدم. از منابع غیر رسمی شنیدم که در اعتراض به ادامه پخش فیلم موهن به پیامبر انجام شده است.

مهناز بهمنی نماینده مردم سراب: در حد پیامک هایی که برایم آمده در جریان هستم. ببخشید من وقت ندارم. بعد صحبت می کنیم.

محمد فیروزی نماینده مردم نطنز: خیر من اطلاعی ندارم. علت آن را هم نمی دانم.

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز: من در جریان نیستم. نظر خاصی ندارم.

محمد علی مددی نماینده مردم میانه: خیر من اطلاعی ندارم.

غلامحسین شیری نماینده مردم هشترود: نه. من در جریان نیستم و نظر خاصی ندارم. من شنیدم که گوگل را تحریم کردند و جی میل را نشنیدم.

میرقسمت موسوی اصل نماینده مردم گرمی: دقیقا در جریان نیستم. اطلاعی ندارم.

محمد علی عبدالله زاده نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان: نه متاسفانه. من اطلاعی ندارم.

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان: چه کسی فیلتر کرده؟ من از این موضوع اطلاع ندارم؛ ولی از موضوع تحریم گوگل اطلاع دارم. اساسا این موضوع یک فضای ارتباطی است. اکثر گردش ایمیل های ما گردش نامه های معمولی است. علت فیلتر آن را نمی دانم ولی احتمالا مربوط به حوزه پدافند غیر عامل می باشد. بنده با این امر مخالفم چون گردش اطلاعات طبقه بندی شده ما باید در محیط ایمن رد و بدل بشود و چون این سیستم ها کمک می کند که ارتباطات ما با افراد در حوزه ارتباط شخص به شخص بیشتر شود باید از این فضای اینترنتی استفاده کنیم و در فیلتر آن به نظر من کم لطفی شده است. چون از سرعت تقسیم یا توزیع اطلاعات جلوگیری می کند و اتفاق خاصی نمی افتد.

محمد سعید انصاری نماینده مردم آبادان: توضیح بیشتری می دهید چون من بیمارستان بودم و خیلی خبر ندارم. فکر می کنم علت آن مربوط به تحریم ها باشد.

محمد اسماعیلی نماینده مردم زنجان: نه اطلاعی ندارم. علت آن را هم نمی دانم.

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز: من این دو سه روز مشغول درمان بودم و اطلاعی ندارم.

ناصر کاشانی نماینده مردم زاهدان: پست جی میل؟ من از جی میل استفاده نمی کنم. نه در جریان نیستم و از علتش اطلاعی ندارم.

حامد قادرمرزی نماینده مردم قروه: بله در جریان هستم. به دلیل انتشار فیلمی که درآن به پیامبر رحمت و رافت بی احترامی شده بود این امر صورت گرفت و من تحریم استفاده از این سرویس را به صورت پیامک در حجم انبوه در حوزه انتخابیه خودم منتشر کردم. من با فیلتر جی میل موافق هستم و کار خوبی بود. چون شرط اول دموکراسی احترام به عقاید دیگران است و در این کشورها که ادعای دموکراسی می کنند مسلمانان زیادی حضور دارند که بی احترامی به پیامبر خط قرمز آنها محسوب می شود.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان: نه در جریان نیستم. کلیات آن را می دانم اما اطلاع دقیقی ندارم. خبر فیلتر شدن آن را شنیدم اما علت آن را نمی دانم. اگر اطلاعات کامل تری داشته باشم می توانم اظهار نظر کنم. اگر اجازه بدهید نیم ساعت دیگر می توانم در خدمتتان باشم.

عطالله سلطانی صبور نماینده مردم رزن: نه. در جریان نیستم. خیر. علت آن را نمی دانم.

رضا رحمانی نماینده مردم تبریز: من اطلاعی ندارم.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 11243 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: فرارو تاریخ خبر: 1391/07/06 تعداد مشاهده: 2037
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

کامی 1391/07/11 21:27
آخی......
نمیگم خاک بر سر اوناها
میگم خاک بر سر ما که همچین ادمهایی نماینده و سر دم دار مملکت هستن چون ما خودمون خواستیمشون
واقعا متاسفم
خیلی غم انگیزه
حمید 1391/07/08 16:36
کریم راست میگه مثلا من که بندر عباس هستم برم یه سری به دوستم که تو مشهد هستش بزنم.روزی یه بار مگه چی میشه...
n.minds 1391/07/08 12:49
به اینا میگن نمایندگان واقعی،خدا برای این ملت حفظشون کنه،ولی افسوس بر جوونیمون که تو ایران سوخت،یه نگاه بندازید امکانات اولیه کشورهای پیشرفته،بعد اینقدر نفرین ناله کنید بدبختارو،یه جمله میگم از افلاطون خیلی جالبه:میگه چطوره وقتی یه نفر مریض میشه میبریدش دکتر،نمی بریدش مغازه شمشیرسازی،در حالی که اگه هم ببریدش جون یک نفر در خطر می افته،اما وقتی می خواهید برای کل مردم تصمیم بگیرید که نیاز به تحصیلات خاص مثل حقوق و سیاست داره از همه مردم سوال میکنید و نظر همه در یک سطحه،در حالی که تو فرض اخیر جون ملتی در خطره(نقل به مضمون بود) حکایت مجلس سنا و عوام داشتن بعضی از کشورهای پیشرفته هم به همین خاطره lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol diarre pantoprazol bolus
کریم 1391/07/08 05:11
دوستان ناراحت نباشین. میتونین به جای جی میل از اس ام اس یا نامه استفاده کنین. اصلا چرا واسه گفتن دو سه کلمه به دوستتون از جیمیل استفاده میکنین؟ میتونین حضوری پیش دوستتون برین و حرفتون راحت بهش بگین. صله رحم هم میشه !lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol bolus
حمید 1391/07/08 02:11
بابا یارو نمیتونه ایمیلشو چک کنه یا شایدم م ی ت ر س ه حرف بزنه.
محسن 1391/07/08 00:50
من نماینده شهر خودمونو که میشناسم (قبلا مدیر مدرسمون بوده ) و 99 درصد مطمئنم بلد نیست کامپیوترو روشن کنه چه برسه به ایمیل و سرچ و ....
جالبه که اکثرشون هنوز نفهمیدن ! مگه میشه آدم تو چند روز یه سرچ با گوگل نکنه ؟؟؟؟
مطمئنم هیچ کشوری تو دنیا تا حالا گوگل رو فیلتر نکرده و نخواهد کرد
متاسفمlay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditetlay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
رک 1391/07/08 00:38
وای به ما که اینا نماینده ی ما هستنlay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
مجتبی 1391/07/07 20:59
بهتره این رو هم به شرایط انتخاب نماینده اضافه کنن
داشتن مدرک ICDL

تا حداقل بدونن چی هست این جی میل
l3al3ak 1391/07/07 14:00
خبر ندارند چون اصلا نمیدونند کامپیوتر چیه !
جدی میگم
بیشترشون شاید در حد تایپ یه نامه و اینجور چیزها کاربری کامپیوتر رو بلد باشندlay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol bolus
علیرضا 1391/07/07 12:59
دولت منتظر بود موضوع اینجوری بشه سه سوت فیلتر کنه :|
حسین 1391/07/07 12:04
کسی هست اطلاع داشته باشه ؟
علی 1391/07/07 11:20
باز دم آقای قادرمرزی گرم که باشهامت نظرش رو گفته
من 1391/07/07 10:15
یعنی یک نماینده مجلس اطلاع نداره که گوگل فیلتر شده !!!!
دروغ تا چه حد خداlay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol dosis pantoprazol bolus
هادي 1391/07/07 09:25
چند سال پیش خبرنگاران قیمت تخم مرغ رو از نمایندگان سوال کرده بودند اکثر نمایندگان نمی دانستند حالا توقع داری راجع به جی میل وگوگل چیزی بدانند؟؟؟
ناشناس 1391/07/07 04:55
زرشک.lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol diarre pantoprazol bolus
Fun.maN 1391/07/07 02:51
خدایــــــــا
توبَـــــــــه
:(
رضا 1391/07/07 00:59
حیف ما مردم که اینها نمایندگان ما ملت باشن.
ایرانی 1391/07/07 00:26
این هم نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی که قبل از انتخابات با کلی شعار و وعده و وعید نوید یک زندگی بهتر میدادند.
خودم 1391/07/06 23:31
واقعا متاسفم امیدوارم هرچه زودتر امام زمانمون ظهور کنه و ما را نجات بده همه برای فرجش دعا کنید .lay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
ناشناس 1391/07/06 21:19
باز دم آقای قادرمرزی گرم که باشهامت نظرش رو گفته
kamran 1391/07/06 21:07
google.com هم فیلتر شده تو شهر ما
حامد 1391/07/06 20:12
با سلام .واقعا که.شما از چی خبر دارین
lمحسن 1391/07/06 19:24
وقتی مدارک آقایون قلابی باشه
سطح سوادشون این جور وقتها فهمیده میشه
جالب اینجاست که خیلی از این نمایندگان محترم برای مکاتبات خودشون از جیمیل استفاده میکنن که خوب نتیجه میگیریم که اصلا به نامه های مردم نگاه هم نمیکنند
علی 1391/07/06 19:04
جون من یعنی این نماینده ها تو این چند روز یه بار هم نرفتن تو اینترنت ؟!!!!!!
بابا ایولا دارین شماها.
امیر 1391/07/06 17:43
البته بیشتر این هایی که گفتند اطلاعی ندارم به دلیل فرار از جواب هست!چون چه بگه موافقم؛چه نگه؛واسه خودش مخالف می تراشه!
مهدی 1391/07/06 17:32
من با صحبتهای این نمایندگان کاری ندارم و نظر شخصی من این هستش که واقعا بهتره که از گوگل استفاده نکنیم
چون این گوگل یه نرم افزار جاسوسی هستش.کسی اگه SO جدید گوگل رو مطالعه کرده باشه
با نظر من موافقهlay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
سینا 1391/07/06 16:35
متاسفم واسه هممونlay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
armin 1391/07/06 16:21
اینقدر این نمایندگان ما به فکر کار کردن واسه مردم هستن بنده خدا ها نمی دونند دورورشون چی داره پیش میاد واقعا خسته نباشیدنمایندگان غیور ملت ایران که اینقدر اگاهانه واسه مردمتون کار میکنید .
Mostafa 1391/07/06 15:48
ماشاالله!
انگار هیچ کدوم تو این مملکت نیستند!
اون یه نفریم که خبر داره انگار تو باغ نیست که چه اتفاقی می افته واسه مردم!

وای خدا واسه خودم متاسفم! ............................lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol bolus
مجید 1391/07/06 15:27
واقعا آخرشه نمایندگان ما رو باش همه گفتن اطلاعی نداریم و در جریان نیستیم !
عباس جهانگیری 1391/07/06 14:49
خدا وکیلی اینا کین که شدن نماینده مردم
:|lay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung